Wróć do listy

Aktualności

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszymi aktualnościami CH Karolinka.

Nietypowy pomysł na utrzymanie sportowej motywacji w styczniu

Data aktualizacji 14.01.2016

Zaczynam biegać! Będę regularnie chodzić na siłownię! Ćwiczę przynajmniej 3 razy w tygodniu! W TK Maxx doskonale znamy te postanowienia i wiemy jak trudno jest wytrwać w ich realizowaniu. Szczególnie, że początkowo silny zapał zazwyczaj słabnie z każdym kolejnym dniem stycznia. A gdyby istniał jakiś cudowny sposób na utrzymanie motywacji? TK Maxx podsuwa pomysł bieżni prezentowej „Treatmill” zainspirowanej trendem na nagradzanie się za małe osiągnięcia. „Treatmil” to prototypowa bieżnia pełna prezentów, która od tej tradycyjnej różni się tym, że za każdy pokonany dystans otrzymujemy wybraną nagrodę. Para szpilek od projektanta? Wystarczy przebiec kilometr. Modna mała czarna? Dwa kilometry i będzie Twoja!

Zapraszamy do obejrzenia naszego viralowego filmu, który powstał w czasie testowania tej nietypowej, prototypowej bieżni prezentowej.

A jak radzić sobie z realizowaniem noworocznych postanowień bez takiej innowacyjnej bieżni? Susanna Halonen – uznana w Londynie psycholog i trener szczęścia komentuje: „Wysiłek nakierowany na cel jest bardziej efektywny. Wiemy dokąd zmierzamy, więc łatwiej jest nam wytrwać w realizacji planu. A im bliżej jego osiągnięcia jesteśmy, tym silniejsza staje się motywacja. Bliskość celu – nieważne czy jest nim markowa sukienka czy zadbane ciało – daje poczucie siły, motywuje i uszczęśliwia.

Psycholożka ma również cztery kluczowe rady, które pomogą spełnić nasze noworoczne cele:

  1. Odpowiedz sobie na pytanie co jest Twoją motywacją? Jeśli podejmujesz się danego celu bez konkretnego powodu lub tylko po to, by zrobić przyjemność komuś innemu, nie uda Ci się wytrwać. Cokolwiek postanowisz, rób to dla siebie i stale sobie o tym przypominaj.
  2. Zdefiniuj sobie cele, które są realnym wyzwaniem, a potem realizuj je krok po kroku. Zamiast myśleć o krokach milowych, skup się na robieniu małych, ale systematycznych postępów.
  3. Podziel się swoimi postanowieniami z przyjacielem. Możecie się wzajemnie motywować i  wspierać w realizowaniu planu. Wspólnie świętujcie sukcesy, a wzajemne osiągnięcia traktujcie jak własne.

Zapomnij o poczuciu winy i pamiętaj, że podejście „wszystko albo nic” nakłada na Ciebie niepotrzebną presję. Jesteśmy tylko ludźmi, którym zdarza się popełniać błędy. Zamiast myśleć o porażkach skup się na swoich osiągnięciach, niech będą fundamentem Twojego sukcesu. To Ci pomoże dotrzeć do celu.